اسپرسوساز ها

چند مدل دستگاه اسپرسو ساز وجود دارد؟

دستگاه های تهیه اسپرسو به دو دسته بندی تقسیم می شوند: دستگاه های قدرت گرفته از نیروی بخار و دستگاه های قدرت گرفته از پمپ. دستگاه های قدرت گرفته از نیروی بخار به دو نوع تقسیم می شوند: اسپرسو سازهای رو گازی (انواع موکا کاپ) و اسپرسو سازهای برقی بدون پمپ.

 

دستگاه های اسپرسو ساز پمپی بیشتر رایج بوده و انواعت مختلفی را شامل می شوند:

  • دستگاه اسپرسو ساز با پمپ دستی: همانطور که از نام این دسته مشخص است، فشار لازم برای تهیه اسپرسو در این نوع دستگاه ها، به وسیله یک اهرم دستی ایجاد می شود.
  • دستگاه اسپرسو ساز با پمپ برقی: در این نوع دستگاه ها شما دمای مورد نیاز را مشخص نموده و دستگاه با یک پمپ فشار برقی اسپرسو را برای شما تهیه می کند.
  • دستگاه اسپرسو ساز با پمپ نیمه خودکار: در این مدل شما قهوه را آسیاب کرده و قبل از روشن کردن دستگاه آن را در فیلتر قرار می دهید. سپس دکمه دستگاه را زده و اسپرسوی خود را دریافت می کنید.
  • دستگاه اسپرسو ساز با پمپ خودکار: در این مدل هم شما بعد از آسیاب دانه های قهوه باید آن را در فیلتر دستگاه قرار دهید. دستگاه به صورت خودکار روشن شده و پس از تهیه اسپرسو خاموش می شود.
  •  دستگاه اسپرسو ساز با پمپ فوق خودکار: در این مدل دستگاه ها، همه کارها به صورت خودکار انجام می شود. دانه های آسیاب شده به صورت خودکار پرس شده و درون فیلتر قرار می گیرند. آب جوش آمده با فشار زیاد اسپرسو را برای شما تهیه می کند. کار کردن با این دستگاه های بسیار آسان است اما هزینه زیادی نیاز دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *